Witold Wrodarczyk / Adequate
Strategie optymalizacji kampanii online rozwijały się na przestrzeni lat, od prostego zarządzania kosztem pozyskania unikalnego użytkownika (kosztem kliknięcia) przez mierzenie kosztu konwersji oraz rentowności kampanii (ROI). Jedną z najnowszych koncepcji optymalizacji e-marketingu jest zarządzanie kampaniami online w modelu profit-driven.
Czytaj więcej...Artur Ziółkowski / Pomyslowni.pl
Każda firma - duża i mała - w pewnym momencie rozwoju napotyka dylemat związany ze swoją obecnością online. Social media, content, SEO & SEM, email, automatyzacja, web design, analityka webowa - efektywne realizowanie strategii digital marketingowej jest wyzwaniem, które wymaga sporo wiedzy, umiejętności i wysiłku. Gdy zakres działań i niezbędnej wiedzy zaczyna przekraczać zasoby, którymi dysponujesz, najwyższa pora zapomnieć o podejściu "one-man-army" i poszukać sprzymierzeńców.
Czytaj więcej...Klasyczna reklama nie zawsze okazuje się skuteczna. Co zrobić w takiej sytuacji? Jednym z rozwiązań jest shockvertising. To dość ryzykowne podejście do promowania produktu ma na celu zwrócenie uwagi odbiorców poprzez wzbudzenie kontrowersji. Najczęściej kampanie tego typu stoją na granicy dobrego smaku, a marketingowcy wykorzystują te elementy szokowania, żeby przykuć uwagę szerokiej grupy odbiorców.
Czytaj więcej...Wojtek Walczak, Radosław Kaczmarek, agencja strategiczna Melting Pot.
Komunikacja marketingowa to stosunkowo młoda branża. Kilkadziesiąt lat. Medycyna, rolnictwo, piekarstwo, inżynieria rakietowa, moda i muzyka, to na jej tle prawdziwi seniorzy. Poukładani, wiekowi, lekko już głusi. Dojrzałe branże, które pomimo swojego wieku potrafią zaskoczyć. A planowanie strategiczne w marketingu i reklamie? Nawet w skali światowej, to jeszcze nawet nie wiek dojrzały. To zjawisko, polegające na sterowaniu komunikacją marek, pozycjonowaniem i doborem dla nich kanałów i treści, ma jakieś 30 lat.
Czytaj więcej...Witaj! W tej części naszego bloga poznasz ABC cyfrowego marketingu. Dowiesz się, co oznaczają podstawowe pojęcia związane z tym zagadnieniem oraz zdobędziesz fundamentalną wiedzę, która pozwoli Ci lepiej zrozumieć, na czym polega marketing XXI wieku. Czy jesteś gotowy, aby poszerzyć zakres swoich wiadomości? A zatem - do dzieła!
Czytaj więcej...